A scenic route to Portland - Reisverslag uit Arcadia, Verenigde Staten van Annemieke& Hans - WaarBenJij.nu A scenic route to Portland - Reisverslag uit Arcadia, Verenigde Staten van Annemieke& Hans - WaarBenJij.nu

A scenic route to Portland

Blijf op de hoogte en volg Annemieke& Hans

03 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Arcadia

Maandag 2 oktober

Vandaag op tijd eruit. Vroeg ontbijten bij au bon pain. We nemen een grote bak met granola, griekse yoghurt en fruit. Ook nog maar 2 cappucino en 2 bagels met cream cheese. Onze ogen zijn weer groter dan de magen....... De bagels bewaren we voor later. Wat spoelen e.e.a. weg met een medium cappucino.
Om 09:30 uur staat de taxi klaar. Op naar de luchthaven om de huurauto op te pikken. Wij worden voor 25 dollar afgeleverd bij Hertz. De vorige avond nog on line ingecheckt, dus alles staat klaar.

Bij de balie staat een zuil met videoscherm en ene Lindsey handelt de reservering af. Annemieke nog even als tweede bestuurder geregistreerd en roll it !

Als we de auto willen ophalen is er kennelijk geen Toyota Prius beschikbaar. Dan wordt het een Kia Optima. Opeens steekt iemand zijn hoofd om de hoek van een deur en meldt dat er een hybride is vrijgegeven. Het is een Ford fusion, ook prima. Geen navigatie, moet je er evt. weer bijhuren voor $ 16,95 p.d. We redden het zelf ook wel met de kaart en richtinggevoel.

Via de 1A North gaat het, Lynn, Salem enz. We stoppen even in Wenham voor een paar typische New England plaatjes, witte kerk, strakblauwe lucht.

New Hampshire heeft een kleine kuststrook met enkele stranden waarvan Hampton beach een bekende is. Beetje vergane glorie.....
De volgende stop is York en het Nubble lighthouse. Erg druk met busladingen pensionado’s. Eén van hen vraagt of ik een foto wil nemen met Nubbie op de achtergrond, natuurlijk.... zij denkt aan ons accent te horen dat we uit Canada komen.....

We schieten de nodige plaatjes en rijden door naar Portland om bij Cape Elizabeth en de Portland head lighthouse ook plaatjes te schieten. Een groep Aziatische danes vraagt of ik wat foto’s van ze wil maken met de vuurtoren op de achtergrond, natuurlijk...... Net voor donker bereiken we het hotel. We hebben een junior suite, een echte balzaal.

De auto wordt à raison van $ 20 voor je geparkeerd (valet parking). Snel de stad in we hebben trek. Fish & chips en bier dat wordt het bij Grittys.com

We doen nog een digestive stroll, lopen langs (gelukkig gesloten) leuke winkeltjes. Na een heerlijke stortdouche vallen de ogen vanzelf dicht....