Een zondag in Boston. - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Annemieke& Hans - WaarBenJij.nu Een zondag in Boston. - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Annemieke& Hans - WaarBenJij.nu

Een zondag in Boston.

Door: J.Luursema

Blijf op de hoogte en volg Annemieke& Hans

02 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Boston

Zondag 1 oktober

Het is prachtig zonnig weer! Lang en behoorlijk goed geslapen. In het hotel hangt een soort continue (net iets te zware) geur van luchtverfrisser, is dat om andere geurtjes te verbergen?

Eruit en eerst ontbijten. Dat moet in VS vaak buiten de deur. We gaan naar Panera aan Boylston street, kwartiertje lopen. De lucht is knalblauw en het is lekker fris.

Na het ontbijt lopen we naar het waterfront. Met continu zicht op de Atlantische oceaan lopen we van de ene naar de andere pier. Modern en oud Boston wisselen elkaar af. Zoals altijd in de VS zien we veel potentiële kandidaten voor Obese USA, Chris Powell zijn leven is te kort om iedereen te helpen.

Van het wandelen krijgen we wel een beetje trek. Net aan de andere kant van de Charles river nemen we een Bennies Florentine. Gepocheerd ei met tomaat en spinazie op zuurdesembrood. Wel met gebakken aardappeltjes en (te) veel hollandaise saus. Hiermee gaan we het redden tot de avond.

Daarna uitgebreid door Beacon Hill gelopen een 19e eeuwse wijk voor (toen en nu) erg rijken. Een beetje 5 kamer woning kost vandaag de dag 10 miljoen dollar......... Mooi is het wel, een oase van rust in de drukke stad. Dan gaan we naar de esplanade, een mooie wandelboulevard langs de Charles river. De temperatuur is onderhand zo’n 20 graden, heerlijk.

Daarna lopen we door Marlborough street, Commonwealth avenue, met groenstrook in het midden en Newbury street, zeg maar de PC Hooftstraat van Boston.

De zon schijnt de hele dag uitbundig en we hebben er inmiddels 16-17 km op zitten, dus een ijsje van de beste lokale ijsmaker Emack & Bolio’s hebben we wel verdiend. We staan in de rij om een tot ijssalon omgebouwde huiskamer in te gaan. Aan de wanden de geschiedenis en prijswinnende producten. Dit zit wel snor. Er is één tamelijk jong meisje die de klanten helpt. We nemen een waffle cone met als smaak Stoney’s Dream. Vanille ijs met brownies, chcolade brokjes en een toffee swirl. Gezien de Amerikaanse maten hoeven we bijna geen avondeten meer.

Op een billboard lezen we dat de staat Massachusetts niet tegen wapens is, maar we voor het leven (en daarom dus wetten wil invoeren om het wapenbezit te beperken).

‘s Avonds lopen we het Prudential center nog in en nemen een klein broodje bij Eataly, meer gaat er niet in.