A room with a view in Bar Harbor - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Annemieke& Hans - WaarBenJij.nu A room with a view in Bar Harbor - Reisverslag uit Bar Harbor, Verenigde Staten van Annemieke& Hans - WaarBenJij.nu

A room with a view in Bar Harbor

Blijf op de hoogte en volg Annemieke& Hans

04 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Bar Harbor

Vroeg slapen betekent ook vroeg wakker, om 06:45 uur.... Dan er maar uit. De rekening is al onder de deur door geschoven en de krant USA today opent met verschrikkelijke verhalen over Las Vegas schietpartij. De ergste in de geschiedenis van de VS, een triest record. Je vraagt je elke keer weer af waarom gewone burgers in vredesnaam wapens moeten hebben. In het geval van de LA shooter 19 stuks (!) en een munitievoorraad waarop de inmiddels afgetreden politieke en militaire top van defensie jaloers zou zijn.

Alle ‘backgroundchecks’ werden telkens uitgevoerd, niets aan de hand. Ja, ja, maar er liep geen tellertje.... Stop het idee dat de wereld veiliger wordt van (meer) wapens en al helemaal niet in handen van burgers.

Eerst maar eens ontbijten bij The crooked café. Een gezellig oude ruimte. De cappucino is heerlijk, het 12 grain bread met egg & cheese smaakt prima. Aan een tafel zitren twee mannen ouderwets met elkaar te praten, het wordt bijna een bezienswaardigheid. De andere gasten koekeloeren alleen maar naar het beeldscherm van hun mobiele telefoon. Ook hier zien we personen met obesitas enorm grote cola’s naar binnen werken in combinatie met vettigheid of producten met (te) veel suiker.....

Terug pakken we de koffers verder in en lopen naar de frontdesk. Een portier haalt onze auto op. Inladen en op weg naar Bar Harbor. Het is helder maar erg fris zo’n 52 graden Fahrenheit volgens de boordcomputer. We rijden in noordelijke richting en zo af en toe kleurt het gebladerte al aardig herfstig. De eerste stop is Wiscasset, the most beautiful village of Maine. Het is idd een erg leuk plaatsje. Bij een lokale ondernemer wordt een theedoek met herfstbladerprint aangeschaft en een fotoboekje van Maine.

Door naar Pemaquid Point lighthouse. Dat kost inmiddels 3 dollar p.p. entree. De vuurtoren, het visserijmuseum e.d. worden gerund door vrijwilligers. Jack ontvangt ons in het vuurtorengebouw en kijkt met zijn linkeroog in je rechterbroekzak.... Hij heeft gevaren (koopvaardij) en is ook in NL geweest. Ondanks dat NL een klein land is raak ik tijdens zijn uitgebreide vertelling de weg kwijt. Via 31 en een kwart tree kom je bovenin de vuurtoren, prachtig uitzicht! Na bezoek aan het visserijmuseum(pje) naar het restaurant voor een lobster roll, heerlijk.

Dan rijden we steeds verder noordwaarts en komen we om 17:45 uur aan bij The Bluenose Inn. De kamer is van forse afmetingen en heeft een fantastisch uitzicht op Frenchmen Bay. ‘s Avonds eten we in Bar Harbor, maken een praatje met Tray ‘I am your waiter this evening’ en spotten met de president, dat kan wel in deze streek.

Verstuurd vanaf mijn iPhone

• 05 Oktober 2017 - 11:26