Van Oslo naar Lillehammer - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Annemieke& Hans - WaarBenJij.nu Van Oslo naar Lillehammer - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van Annemieke& Hans - WaarBenJij.nu

Van Oslo naar Lillehammer

Blijf op de hoogte en volg Annemieke& Hans

12 Juni 2014 | Noorwegen, Lillehammer

In Oslo 's avonds nog wat vlagceremonieel bekeken bij het Koninklijk paleis. Ook de nodige zwervers gezien, met een plastic zak als enig bezit struinen ze de afvalbakken af op zoek naar iets waardevols.
Op het terras van het Radisson hotel tegenover ons werd de komst van de zomer op luidruchtige wijze gevierd. Recente en minder recente hits stonden op het programma. Gelukkig hield het om stipt 23.00 uur op.....

De volgende dag op naar Lillehammer, maar eerst nog even de parkeergarage afrekenen à raison van 210 NOK, een slordige 30 euro.... De weg naar Lillehammer snel gevonden, de zon scheen, alles leek ok.
Op de kaart na, die is niet gedetailleerd genoeg...(1:800.000). Met het richtinggevoel, de kaart en logisch nadenken komen we goed uit.

Tijdens het rijden wanen we ons af en toe in Canada. Veel uitgestrekte bossen, schitterende natuur en houten huizen. En dan moet het rustige deel van het land nog komen.

We stoppen even in Hamar (waar de Olympische schaatsarena in de vorm van een vikingschip ligt) en rijden met max. 80 km per uur (goed voor het benzineverbruik) door naar Lillehammer.
Na inchecken in het hotel het alleraardigste stadje in. We bezwijken voor een heerlijke cappucino en twee stukken taart voor de vriendenprijs van 172 NOK....
In de plaatselijke boekhandel maar de Cappelens atlas van heel Noorwegen gekocht (1:325.000), voor natuurlijk weinig...

In het plaatselijke park genieten we van de zon. Daarna naar het hotel om te gaan eten (inbegrepen, dat wel gelukkig). Omdat het eten 'gratis' is nemen we een glas wijn bij het hoofdgerecht....

Als je hier alcoholist wilt worden moet je over een hele dikke portemonnee beschikken .....

Nederland duur ? Gewoon naar Noorwegen met vakantie gaan ...

Met de nieuwe kaart aan de slag voor de etappe van morgen naar Røros.

• 13 Juni 2014 - 16:40

Mea Koorn:

Lieve Annemieke en Hans,

Ziet er allemaal goed uit. Ik heb de berichten dus niet op mijn emailadres ontvangen.
    Mark heeft wel jullie berichten ontvangen, wel vreemd.
    Is het weer vandaag nog meegevallen. Het is hier vandaag erg warm, morgen wordt het minder warm.

Veel plezier en rij voorzichtig,

Liefs M & R

• 14 Juni 2014 - 08:57

Herman:

Dag Annemieke en Hans,

Ik hoop dat jullie nog veel beleven in het in mooie Noorwegen!

Goede reis verder.

Hartelijke groeten,

Herman

• 14 Juni 2014 - 21:12

Jos Luursema:

Fijn jullie gesproken te hebben. Geniet van de enthousiaste verhalen!
    Tot het volgende bericht, liefs JOSMA.