The Deer Hunter - Reisverslag uit Lake Placid, Verenigde Staten van Annemieke& Hans - WaarBenJij.nu The Deer Hunter - Reisverslag uit Lake Placid, Verenigde Staten van Annemieke& Hans - WaarBenJij.nu

The Deer Hunter

Door: J.Luursema

Blijf op de hoogte en volg Annemieke& Hans

11 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Lake Placid

Dinsdag 10 oktober

De wekker we(r)kt om 07:30 uur. In de BW Adirondack Inn is het ontbijt geen 50 dollar, maar...... inclusief, ja, ja! Toch weer 50 dollar ‘verdiend’. Koude (kei)hard gekookte eieren, wafels, (zelf) geroosterd brood met jam, erg zoet cranberrysap. De yoghurt met gedroogde cranberries, geschaafde amandelen en wat noten smaakt nog het beste. De koffie is goed.

Op de TV gaat het over de Amerikaanse Minister van Buitenlandse Zaken Rex Tillerson die Trump een moron (idioot) zou hebben genoemd gezien de taal van de President in relatie tot Noord Korea.

Een commentator van CNBC noemt de president volstrekt incompetent, dat liegt er niet om..... en hij spreekt de waarheid.....

In de eetzaal verder een mengelmoes van gasten. Eén stel valt op doordat de man genoodzaakt is als een soort sumoworstelaar wijdbeens te zitten om zijn enorme hoeveelheid buikvet een plek te geven.

We gaan op pad. De scenic byway 86 Olympic rijden we nu terug. Het is droog en de zon komt steeds meer door! Met een zonnetje ziet de wereld er toch anders uit... De route is fantastisch, we stoppen zowat op elke mogelijke plek (pictures!).

Bij de Hungry Trout Fly Shop stoppen we om voor Annemieke haar broer Mark te kijken of ze een Rio Gold oranje vliegvislijn WF4F hebben. De eigenaar, een jonge vent heeft van zijn hobby zijn werk gemaakt. Die lijn heeft hij niet, wel een blauwe WF6F die toch al gauw zo’n 60 dollar (!) kost. Ik heb totaal geen verstand van vissen (behalve als ze lekker bereid op m’n bord liggen) maar begrijp dat hoe hoger het nummer hoe zwaarder de vis mag zijn die je ermee kan vangen. Blij dat ze die lijn niet hebben....

Verderop in Wilmington stoppen we bij een snoepwinkel. De fudge en chocolade zien er heerlijk uit. Op onze vraag of er iets uitspringt wat aanbevolen kan worden, zegt de verkoopster dat alles lekker is. Gezien haar postuur geloven we dat meteen. Wij beperken onze keuze en nemen daarbij een kleine koffie. Het is ondertussen zo’n 22 graden en volop zon!

We rijden via Black Brook, Silver Lake en Union Falls Lake als we een truck zien waarvan de typisch Amerikaanse chauffeur (dik geruit lumberjack overhemd, petje op) gewapend met een rifle het bos in zien turen: associaties met The Deer Hunter komen op. We rijden maar snel door naar de 3 in zuidelijke richting naar Saragnac lake. Vandaar over de 86 naar Tupper lake waar we afslaan naar de 28 richting Long lake. Via de 28N naar Newcomb en North Creek en bij Wevertown pakken we de 8 in Noordelijke richting. Tussen Riparius en Chestertown ligt een meertje (Loon Lake) waar boten en bomen aangestraald door avondlicht (lage zon) fantastisch worden weerspiegeld in het water: klikken maar!

Dan moeten we nog ‘maar’ 62 mijl terug naar Lake Placid. Het is inmiddels donker als we aankomen.

In totaal ruim 210 mijl gereden, niet slecht. Morgen eerst maar eens tanken.

• 11 Oktober 2017 - 18:10

Els Acohen:

Volg jullie met veel plezier..
    Liefs Els

• 11 Oktober 2017 - 20:19

Marga Van Der Wal :

Dag Hansen Annemiek
    Geniet van van je prachtig verhaal

• 12 Oktober 2017 - 13:40

Ruud En Mea Koorn:

Hans,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een leuke dag van. Ook Annemieke gefeliciteerd.
    We genieten van jullie reisverhalen. Nog veel plezier.
    Veel liefs Ruud en Mea

• 12 Oktober 2017 - 14:18

Han En Marina Honders:

Hans,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! We wensen jullie een feestelijke dag en nog veel mooie reiservaringen.
    Han en Marina

• 12 Oktober 2017 - 20:29

Gert Jan En Roeltje:

Van harte gefeliciteerd buurman!