Wet, Wet, Wet - Reisverslag uit Lake Placid, Verenigde Staten van Annemieke& Hans - WaarBenJij.nu Wet, Wet, Wet - Reisverslag uit Lake Placid, Verenigde Staten van Annemieke& Hans - WaarBenJij.nu

Wet, Wet, Wet

Door: J.Luursema

Blijf op de hoogte en volg Annemieke& Hans

10 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Lake Placid

Maandag 9 oktober

En weer zijn we vroeg wakker (07:20 uur). Verhaal van gisteren afmaken en plaatsen. Dan een heel klein bodempje leggen met onze yoghurt en cornflakes. We checken uit en rijden eerst naar Vergennes voor een cappucino en een fatsoenlijk bord greek yoghurt met granola, fresh blueberries and honey, lekkâh!

Dan naar Burlington. Het komt intussen met bakken uit de lucht. In Burlington lopen we door Church street. Bij de Fjäll Råvenshop scoren we een afgeprijsde bodywarmer. We eten een broodje bij de Panera bread er tegenover. Bij een broodje krijg je in de USA een zakje chips. Omdat we meer dan 20 dollar besteden mogen we ook nog eens twee extra items voor 99 cent uitzoeken, een bagel dan maar.

We lopen terug naar de auto en het regent weer stevig. De papieren zak waar de bagels en de zakjes chips in zitten raakt al aardig doorweekt. Bij de auto aangekomen valt de zak deels uit elkaar... Een zakje chips drijft met de waterstroom in de goot mee, k weet het nog net te pakken. Eén bagel is nog ok, de andere klef van de regen. We gooien alles snel in de auto en rijden maar.

Dan de 7 en de 2 volgen naar de Chamolain Islands. We nemen de ferry van Grand Isle (Vermont) naar Plattsburgh (upstate New York). In Plattsburgh regent het zo hard dat straten blank staan en wij bijna tot aan de assen langzaam door het water waden. Niet normaal.

Dan volgen we de 9 langs Lake Champlain, de 9N, meer richting de Adirondacks (een natuurgebied zo groot als half Nederland) en een scenic byway de 86 via Mount Wilmington naar Lake Placid. Deze weg is buitengewoon mooi, net geen The Kanc. Jammer van het slechte weer.

Lake Placid teert nog steeds op de Olympische winterspelen van 1932 en 1980. Zonder dat zou het een weinig zeggend dorpje zijn. We installeren ons in de BW Adirondack Inn.

‘s Avonds eten we in het Black Bear restaurant. De fried fish platter met frietjes is van erg forse afmetingen en de laag paneermeel om de vis evenzo. Die schrapen we er maar wat af om vis te proeven. Zeer tegen onze gewoonte in eten we niet alles op (te veel). Terugwandelen en tukkie doen.

• 10 Oktober 2017 - 16:23

Diana: