A walk in Newport - Reisverslag uit Newport, Verenigde Staten van Annemieke& Hans - WaarBenJij.nu A walk in Newport - Reisverslag uit Newport, Verenigde Staten van Annemieke& Hans - WaarBenJij.nu

A walk in Newport

Door: J.Luursema

Blijf op de hoogte en volg Annemieke& Hans

16 Oktober 2017 | Verenigde Staten, Newport

Zondag 15 oktober

We worden om 08:00 uur wakker van de wekker, dat was nog niet eerder (en zo laat) gebeurd.

Eerst maar ontbijten. We gaan voor het continental breakfast. Voedzame havermout, vers fruit, een blueberry muffin, sap en koffie. De muffin krijgen we in een bakje mee.

Eerst Newport te voet verkennen. Het is droog, maar bewolkt en de temperatuur is aangenaam. De stad is relatief ongeschonden uit de Civil War gekomen en heeft uit die periode en daarvoor nog veel oude colonial buildings. We slenteren lekker door straatjes, vermijden de tourist traps en voegen wat kennis van de geschiedenis aan ons geheugen toe. Hier en daar lijkt Newport op Bergen (Noorwegen) en St. John’s (Newfoundland). Veel huizen kunnen wel een likje verf gebruiken.

‘s Mddags gaan we de Cliffwalk doen. Een wandelpad langs de kust achter de mansions langs. Tot The Breakers gaat dat goed en gemakkelijk, daarna wordt het rotsachtig. A. voelt zich daar niet veilig genoeg bij dus we keren gewoon om en lopen via Bellevue Avenue de stad weer in. De zeemist komt af en toe sterk opzetten, geen regen maar wel vochtig.

Aan het eind van de middag nemen we een cappucino in het hotel, bespreken het restaurant, doen we de foto’s en het reisverslag en bekijken we de etappe van morgen. De airco in de gang is nog steeds uit......

We eten nogmaals voortreffelijk in One Bellevue restaurant en Lynn is blij bekende gezichten te zien.