Tripje met de auto - Reisverslag uit Lakselv, Noorwegen van Annemieke& Hans - WaarBenJij.nu Tripje met de auto - Reisverslag uit Lakselv, Noorwegen van Annemieke& Hans - WaarBenJij.nu

Tripje met de auto

Blijf op de hoogte en volg Annemieke& Hans

04 April 2015 | Noorwegen, Lakselv

Wakker om een uur of zeven, het is dan al vollop licht. Nog even blijven liggen tot 08:00 u. Daarna eruit en na het ontbijt (knäckerbröd, what else?) buiten koffie gedronken in de (warme) ochtendzon op het balkon, vervolgens onze spullen gepakt en met de Seat Toledo op pad. Het was best wel glad, Annemieke lag plots op de grond...... Toch maar sneeuwijzertjes onder haar schoenen gedaan, beter!
Richting Lakselv, eerste stop bij Oldrfjord/ Russenes. Wat foto's gemaakt bij het ode haventje.
De sneeuw is best wel diep, je zakt er steeds in weg bij het lopen. En oeps daar lag Annemieke weer....Nu snap ik weer waarom wij nooit gaan wintersporten.....
De Russenes KRO was gesloten en de Tourist info dus ook. Gewoon de weg maar volgen en van tijd tot tijd mooie plaatjes maken. We namen de afslag naar de Trolholmunsund, een fraie weg eindigend bij een boerderij. Te voet verder langs een gemarkeerd pad (waarvan enkele paaltjes onder een kaag sneeuw) dus soms even zoeken, kwamen we bij het eindpunt. Een soort stalagmieten, gevormd zo'n 2000 jaar geleden.
Het waren er een stuk of 10 à15 bijelkaar, indrukwekkend gezicht. En ja ook hier kan het glad zijn.... Daar lag Hans bijna.....

Terug bij de auto Sultana's en appels gegeten. Daarna weer op weg naar Lakselv. Onderweg nog een prachtig natuurreservaat gezien: Stabbursnes. Een soort wetlands die in dit jaargetijde grotendeels bevroren is. Lakselv stede echt niets voor, als je niet hard op de rem trapt ben je er doorheen voordat je er erg in hebt. Bij de Mega Coop (dat dan weer wel voor zo'n kleine plaats) nog wat zaakjes ingeslagen, de komende dagen komen we niet om van de honger....

Terug naar Smørfjord op diverse plaatsen gestopt en wat foto's gemaakt. 'S avonds kwam Bjørn onaangeondigd op bezoek en ging onaangekondigd ook weer weg, maar dat is hier heel normaal. Wel makkelijker dan het bijhouden van een agenda met afspraken.....

Voor het eten nog wat foto's gemaakt met avondlicht. Annemieke heeft de vissen op Sami wijze bereid en ze smaakten weer prima.

• 05 April 2015 - 08:54

Jos:

Wat weer leuke verslagen! Wees wel voorzichtig, maar je ontwikkelt

zo wel een goede valtechniek!!! Liefs, ma