Here we go - Reisverslag uit Russenes, Noorwegen van Annemieke& Hans - WaarBenJij.nu Here we go - Reisverslag uit Russenes, Noorwegen van Annemieke& Hans - WaarBenJij.nu

Here we go

Blijf op de hoogte en volg Annemieke& Hans

02 April 2015 | Noorwegen, Russenes

Om 08:45 brengt Mark ons naar Schiphol. Van te voren hadden we i gecheckt voor de vlucht met KLM naar Oslo. De koffers via de bagage drop off en wij viade Sky Priority. De cameratas moest open en we hadden de Ipads (zooo u heeft er twee??) in de koffer laten zitten, dom.

Meteen maar een cappuccino en een chocolade croissant scoren bij de Starbucks. Op ons dooie gemak naar de gate en met een Embraer 190 van City hopper naar Oslo.
Oslo zagen we goed beneden ons liggen, er lag zelfs een color Line schip aan de kade en de opera wad goed te herkennen.
Van een Noor die nu op de luchthaven werkt nog een short cut naar de bagage. Hij had in NL gewerkt en kon nog heel redelijk Nederlands praten.
Happy easter! We voelen ons heel welkom.

Tijd om wat teeten. We kozen voor een Paske (paas) burger met frites. Goed te eten maar best duur, maar ja wat is niet duur in Noorwegen? Op ce fles drinken zatstatiegeld (pant), maar dat kreeg je mooi niet terug. Op mijn vraag waarom het dan in rekeni g wordt gebracht werd schouderophalend gefeageerd. Mooi verdienmodel.....

De vlucht naar Alta met Norwegian was ardig afgeladen. Mooi koud en helder weer bij aankomst. De koffers kwamen snel en Edmund (vorig jaar ontmoet op de Hurtigruten) was er ook al. Met zijn VW bus naar Smørfjord via de poolhoogvlakte tussen Alta en Olderfjord. Wat een landschap! Het is hier volop winter met veel sneeuw.

Om ongeveer 21:00 uur waren we in Smørfjord. Uitladen en het huisjein. Even later kwam zijn vrouw Kristin ook evn handje schudden. Verbaast om 'zulke jonge mensen' (wij voelen ons opeens heel goed...) te zien. Zij verwachtte kennelijk ouderen.
De belangrijkste zaken uitgepakt, de Goudse kaas overhandigd en thee gezet. Van Kristin kregenwe warm vers gebakken brood. 'Avonds nog diverse foto's gemaakt en een beetje Noorderlicht gezien. Om middernacht vielen we als een blok in slaap.