Start - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Annemieke& Hans - WaarBenJij.nu Start - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Annemieke& Hans - WaarBenJij.nu

Start

Blijf op de hoogte en volg Annemieke& Hans

11 Juni 2014 | Noorwegen, Oslo

Maandagochtend 9 juni, de auto is er klaar voor en wij ook. De kap gaat meteen open en Annemieke rijdt tot net voor Osnabrück. Met een rustig gangetje (niet boven de 130) rijden we naar Kiel. De zes cylinders snorren prachtig. Er gaat met gemak een tankje euro95 doorheen op net 500 km. Comfort en 250 pk heeft zo zijn prijs.....
Uitstekend hotel, mooi weer en even te voet de stad in. Tweede Pinksterdag is bijna alles dicht. Na een prima avondmaal (en de laatste fles wijn....) lekker tukkie doen.

Dinsdag 10 juni. Op tijd eruit, goed ontbijten en op naar de boot voor de overtocht naar Oslo. Dan begint het wachten tot het oprijden naar het autodek. Alvast het adres van het hotel in Oslo maar even invoeren in de navigatie..... Blijkt (o.a.) Noorwegen op Dvd 2 te staan en laten we die nu niet hebben.... Dan maar weer vertrouwen op het aloude kaartlezen.....
Om 14.00 varen we uit. Schitterend weer en door de Kieler bocht en tussen de Deense eilanden Lolland en Sjaelland door komen we echt op open zee. 's Avonds eten we een dure pizza met redelijk forse nasmaak en zien aan dek de zon ondergaan.

Woensdag 11 juni. Rustige overtocht, goed geslapen en op tijd ontbijten in een enorme vreetschuur. We zien heel veel gevallen van morbide obesitas.....
Naar de auto en vervolgens in de rij om in drie kwartier (!) van de boot af te komen. De kaartleesvaardigheden aangesproken en het hotel snel gevonden. De hele middag met schittered weer rondgeslouwd. Vigeland beeldenpark, Koninklijk paleis, de Karl Johan's Gate, opera en Akerhuss fort enz. Nu aan twee grote cappucino voor slechts 12 euro, wel een gratis glas water erbij en gratis wifi. Vandaar deze eerste reisupdate. Tot snel.

• 11 Juni 2014 - 18:29

Fred Verbeek:

Blijf ons op de hoogte houden Hans en Annemieke. Geniet van de vakantie en leuk om te lezen hoe het jullie vergaat. Groet Fred & Maria

• 12 Juni 2014 - 08:09

Roelof Ottenhoff:

Hoi Hans en Annemieke, terugvallen op kaart lezen zal wel even wennen zijn geweest maar jullie hebben het hotel toch gehaald. Klinkt allemaal goed en gelukkig is het land niet al te duur (?)! Geniet ervan en ik kijk nu al uit naar het vervolgverslag. Groetjes, Roelof

• 13 Juni 2014 - 15:58

Diana:

Van de ene kant van de wereld even mailen naar de andere kant van de wereld! Wat fijn dat we toch kunnen reizen en veel van de wereld kunnen zien. Gisteren hebben wij de Machu Picchu beklommen, wat een ervaring, ik ben er nog beduusd van en dat wil wat zeggen!
    We wensen jullie een fijne reis toe met veel ervaringen, mooie foto's en verhalen en dat we die maar snel weer mogen delen! Dikke kus vanuit Peru! Martin en Diana.